Niektóre brandy modowe znamy bardzo dobrze z nazwy, loga, haseł promocyjnych, podczas gdy inne pozostają w cieniu nieznane i przez nas niezauważone. To czy marka zasłuży sobie na miano legendarnej i ponadczasowej zależy od wielu czynników. Od ciekawej nazwy, logo, spójnej identyfikacji wizualnej po kreatywny marketing i zabiegi reklamowe. Przeczytaj ten artykuł, jeśli ciekawi Cię, jakie ciekawe rozwiązania w swoich kampaniach stosowali liderzy wśród marek odzieży sportowej i streetwearowej.
Legendarny Nike
Nike to amerykańska firma znana z profesjonalnych, a przy tym estetycznych butów i odzieży sportowej. Do ogólnoświatowego sukcesu marki oprócz unikalności i jakości jej produktów przyczyniły się też udane zabiegi reklamowe. Marka została dwukrotnie nagrodzona podczas festiwalu reklamy w Cannes. Słynne hasło “Just do it” towarzyszy jej już od 1988, odkąd wymyślił je Dan Wieden. Marka współpracuje w kampaniach reklamowych z największymi gwiazdami ze świata sportu, takimi jak Michael Jordan, Cristiano Ronaldo czy Robert Lewandowski.
Spoty z misją
Przede wszystkim jednak ideą spotów reklamowych Nike jest wydźwięk motywacyjny. Nike motywuje do zmagań z samym sobą w celu pokonywania swoich słabości. Ponadto marka walczy też ze stereotypami. W jednej z ich kampanii padają słowa: „Czy mężczyźni są więksi, silniejsi, szybsi? Tak, ale czy to wystarczy, by być sportowcem? Nie”. W spocie kobiety zajmujące się profesjonalnie sportem np. Gretchen Bleiler Alvina Carroll czy Serena Williams stawiają nacisk na to, że płeć nie jest najważniejszym wyznacznikiem w sporcie, tylko umiejętności.
A co na to Adidas
Nie brakuje osób, które na buty sportowe przeróżnego rodzaju mówią „adidasy”. Nie sposób nie rozpoznać obuwia z charakterystycznymi trzema paskami. Firmę Adidas uznaje się za jedną z najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek w skali światowej! Nie stałoby się to jednak bez udanego marketingu. Hasło reklamowe, jakie od 2004 roku wykorzystuje Adidas to “Impossible is nothing”, bazując na słowach Muhammeda Aliego. Stanowią życiowe motto boksera i mają zachęcać do robienia rzeczy, które w teorii wydają się nie być możliwe.
To jest jej czas
W ostatnich latach kampania promująca linię Originals Adidasa z hasłem „To jest jej czas” zachwyciła feministycznym przekazem. Podobnie jak Nike, Adidas chciał zaznaczyć równość bez względu na płeć. Linię ubrań promowano różnymi zdjęciami z motywem równości między kobietą i mężczyzną. Najpopularniejsze zdjęcie serii przedstawia kobietę w rozpiętej bluzie Adidas karmiącej dziecko piersią. Kolekcja była tworzona we współpracy z muzykiem Pharellem Williamsem. Ubrania z tej kolekcji są unisex – nadając się do noszenia dla kobiet i dla mężczyzn.
Jeśli ciekawią Cię nie tylko kampanie wspomnianych marek, ale też ich wyroby sklep clobber.pl oferuje produkty Adidas, Nike i wielu innych ciekawych marek, które idealnie dopełnią streetwearowy lub sportowy look każdego miłośnika mody i wygody.
Te marki są już tak wpojone w popkulturę, że nie wyobrażam sobie, żeby któregoś dnia znikły.